|
<< Atgal
Geriau chaosas negu nieko
K.Ostrauską geriausiai atsimenu iš
Metmenų ankstesniais laikais sunkiai gaunamo lietvių emigrantų almanacho. Ten
jo kūryba atrodydavo lyg balta varna tarp visų patriotiškai nusiteikusių
žemininkų ir bežemių. Kosmopolitiškos mini pjesės, kvepiančios
avangardu. Postmodernizmas su absurdo prieskoniu. Šiek tiek panašu į S.Beckettą. Į
D.Charmsą. Į tautietį Rimą Vėžį.
2002 m. Baltos lankos išleido šio autoriaus
dramų rinkinį Čičinskas ir kiti. O šion storon knygon pateko tiek senesni (ir
geresni!) kūriniai (Pypkė, 1951 m., Kvartetas, 1969 m., Summa
philosophica, 1995 m.), tiek patys naujausi sukurti prieš keletą metų.
Nors firminis ostrauskiškas stilius išliko, tačiau
vėlesnis autoriaus teatras, deja, jau atsigręžia į savo šaknis, į
lietuvybę. Nietzschę keičia A.Baranauskas, o Beckettą B.Sruoga. Mozartas
prabyla kaip Mažvydas: Achtung, Achtung. Kalba Mozartas. Braliai seserys, imkiet mani
ir klausykiet ir, tatai klausydami, permanykiet. Vyskupas Antanas mieruoja pragarą,
Sruoga viešai dėkoja Vyriausybei ir Partijai, o užgavėnių personažai kerta
lietuviškus vėdarus.
Daugelis nemėgsta K.Ostrausko už suveltą kalbą
(veikėjai dažnai kalba ne tik lietuviškai, bet ir visomis kitomis kalbomis, net
sanskritu) ir sunkiai iššifruojamas asociacijas bei aliuzijas. Bet tai vis tiek žymiai
geriau už klasikinę dramaturgiją su nuvalkiota tiesmuka gėrio ir blogio priešprieša.
I. Kadangi nesutariam, gal tikrai tegroja
kiekvienas, ką nori.
IV. Kiekvienas savo?..
II. ...sau?..
III. ...ir savaip?
I. O kodėl ne?
BRUEGELIS. Posmoderniai?
SIZIFAS. Postpostmoderniai?
CHARONAS. Postpostpost.
ARIADNĖ. Post.
IV. Nesusigrosim.
III. Kakofonija.
II. Babelis.
BRUEGELIS. Geriau chaosas negu nieko.
CASTOR&POLLUX
Šiaurės Atėnai. 2006-02-18 Nr.
785
Į viršų
tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti
info@tekstai.lt
|
|